Onze
Aanpak
Zelfstandigen en KMO’s verkiezen vaak een persoonlijke werkwijze. Dit dragen wij dan ook hoog in het vaandel.
Op een flexibele, kostenefficiënte en snelle manier willen we uw project kwalitatief tot een goed einde brengen. Steeds in overleg en met in het achterhoofd jou als tevreden klant! Achteraf kan je steeds rekenen op je eigen, unieke contactpersoon, die je bijstaat waar nodig!
Wat doen wij
- We komen langs bij jouw zaak voor een verkennend gesprek waarin volgende topics worden besproken: (dit kan uiteraard ook via een online meeting)
- Jouw huidige manier van werken
- Wat zijn de knelpunten? (tijdverlies, fouten, …)
- Hoe kunnen we die knelpunten oplossen?
- Wat zou jouw ideale manier van werken zijn?
- …
- Wij gaan op zoek naar de tool of oplossing die voor jouw zaak de beste “match” biedt.
- Wij doen een voorstel inclusief timing, op maat van jouw noden en budget.
- Na jouw goedkeuring gaan we aan de slag.
- Tijdens en na afloop van de opdracht wordt geëvalueerd en eventueel bijgestuurd.
Wat doe jij?
- De bedoeling is dat jij zo weinig mogelijk hoeft te doen. Toch zijn er enkele onvermijdelijke zaken.
Bijvoorbeeld- Bij implementatie van een facturatiesoftware: Jij bezorgt ons een lijst van jouw klanten, leveranciers, producten, prijzen,…
- Bij opmaak GDPR-dosssier: Jij bezorgt ons de relevante info in het kader van privacy
- Huidige informaticasystemen
- Wie zijn de partijen waarmee je samenwerkt
- …
- Bij administratieve hulp
- Jij begeleidt en stuurt de freelancer zodat hij of zij zo snel mogelijk volledig zelfstandig kan werken. Onze freelancers hebben echter de nodige ervaring om dit zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen.
- Na de opdracht evalueer je kort hoe je de samenwerking ervaren hebt
Heeft u
interesse?
Contacteer ons vrijblijvend voor een gratis brainstormsessie over hoe we er samen kunnen voor zorgen dat u tijd (en dus ook geld) bespaart.
Vragen om aan jezelf te stellen
Waar worstel ik het meest mee bij het voeren van mijn administratie?
- Avond- of weekendwerk
- Teveel fouten
- Teveel manueel werk (copy-pasten van gegevens, betalingen uitvoeren, rekeninguittreksels nakijken, …)
- Opvolgen van offertes, betalingen
- Teveel administratie om zelf bol te werken, maar te weinig om iemand aan te nemen
- Achter de feiten aanlopen –> klanten klagen en trekken aan mijn mouw
- Overal to-do lijstjes, schriftjes, mails
- Hoe kan ik terug overzicht creëren?
- Klanten stellen vragen over hoe ik omga met privacy van hun gegevens
- …
Waarmee verlies ik het meeste tijd en dus omzet?
- Personeelsadministratie
- Offertes en facturen
- Klassement
- Boekhouding / betalingen
- Beantwoorden van e-mails/telefoons
- Technische / IT-problemen
- …
Wat zou mijn ideale wereld zijn op vlak van administratie?
- Ik blijf alles zelf doen, maar sneller en correcter.
- Ik doe alleen de zaken die ik leuk en nuttig vind. De rest kan iemand anders voor zijn/haar rekening nemen, eventueel vanop afstand.